Harjavallan raivoylpeyden kakkosalbumi osoittaa, että paranoialla maustetun maanisuuden musiikillinen vastine on mahdollinen muuallakin kuin Oulussa, Joensuussa tai Lappeenrannassa. Muun muassa bändin debyyttilevytä ”unohtuneen” nimiraidan Kaukana puhelimista ja parin viimeisimmän pikkulevyn viisi raitaa sisältävä Kaakao on hurjuutta ilman asteikkoa. On vain äärimmäisyys ja loputon jono tappavia riffejä. Raastavalla ja hyperaggressiivisella svengillä etenevä Korni aloittaa MKKK:n tylyn leikin. Kaakao on loppuunsa saakka hymyilevä kuin Buster Keatonin ikiroudan kivettämät kasvot. Kun herra Ylppö ”laulaa” ”pitäkää minua hyvänä”, niin kyseessä ei ole toive eikä pyyntö, vaan käsky, josta kieltäytymistä ei uskalla edes harkita. Kaakao on pelottava levy, mutta herra Ylpön ja kumppanien pelottavuus ei sittenkään välity aivan yhtä todentuntuisena kuin vaikkapa Radiopuhelimista.
MAJ KARMAN KAUNIIT KUVAT: Kaakao
Arvio julkaistu Soundissa 12/1998.
Kirjoittanut: Pertti Ojala.
Harjavallan raivoylpeyden kakkosalbumi osoittaa, että paranoialla maustetun maanisuuden musiikillinen vastine on mahdollinen muuallakin kuin Oulussa, Joensuussa tai Lappeenrannassa. Muun muassa bändin debyyttilevytä "unohtuneen" nimiraidan Kaukana puhelimista ja parin viimeisimmän pikkulevyn viisi raitaa sisältävä Kaakao on hurjuutta ilman asteikkoa.
Arvio
MAJ KARMAN KAUNIIT KUVAT
Kaakao
Megamania
Kaakao
Megamania